5099 beoordelingen
Hoelang duurt fase 1?
De duur van de eerste fase is afhankelijk van hoe groot jouw te behalen doel is. Iemand met een hoog BMI heeft een langere tijd nodig dan iemand met een lagere BMI. Fase 1 kan één week duren maar ook enkele maanden. Met behulp van de BMI calculator kun je op basis van je gewicht en je lengte een indicatie krijgen van het overgewicht.
Wat zijn de resultaten als ik het programma 4 weken volg?
Dit is persoonsafhankelijk waardoor het lastig is om van te voren de resultaten te voorspellen. In de eerste fase zul je wel de grootste stappen zetten waardoor het resultaat na 4 weken al duidelijk zichtbaar zal zijn.
Wat is het verschil tussen een eiwitdieet en een proteïnedieet?
Een eiwitdieet is hetzelfde als een proteïnedieet. Lees meer over het eiwitdieet en hoe dit jou kan helpen.
Mag ik als ik klaar ben weer normaal eten?
Ja, maar het is aan te raden om door te gaan met de levensstijl die je in fase 4 hebt geleerd. Zo kun je de behaalde resultaten beter vasthouden. Blijf bijvoorbeeld veel proteïne eten en probeer het aandeel koolhydraten te verlagen. Blijf voldoende water drinken en eet veel groenten.
Is het dieet gemakkelijk vol te houden?
Jazeker, Proday biedt jou een breed assortiment aan heerlijke producten aan. Doordat je eetmomenten over de hele dag worden verdeeld, zorg je er voor dat je lichaam constant wordt voorzien van voedingstoffen. Hierdoor is het Proday dieet makkelijk vol te houden.
Kan ik het proteïne dieet volgen als ik maar een klein beetje overgewicht heb?
Jazeker, het maakt niet uit of je doel groot of klein is. Je moet wel nog steeds alle fasen goed doorlopen.
Hoe lang moet ik het dieet volgen?
Het hangt helemaal af van het doel dat jij voor ogen hebt. Met de BMI calculator op de website kun je eenvoudig advies krijgen over het totale overgewicht.
Wat mag ik eten tijdens een feestje?
Tijdens feestjes is het lastig, maar wel mogelijk om koolhydraatarm en eiwitrijk te eten. Enkele tips:
Wat mag ik absoluut niet eten/drinken tijdens het dieet?
Je gebruikt voornamelijk de proteïne producten met de toegestane groenten. Uitgesloten zijn alle koolhydraatrijke producten zoals rijst, pasta, aardappelen, brood, snoep, friet, bier enz. Je mag zwarte koffie drinken, zonder suiker. Tevens mag je (kruiden) thee en bouillon. Daarnaast drink je 2 liter water per dag. Frisdrank en alcohol is niet toegestaan!
Mag ik frisdrank drinken?
In frisdrank en sapjes is veel suiker aanwezig en daarom niet toegestaan in het dieet. Light frisdranken mogen wel, maar drink niet meer dan 1-2 glazen per dag.
Mag ik alcohol drinken tijdens het dieet?
Nee, tijdens het dieet is alcohol niet toegestaan, dit vertraagt het proces.
Is fruit toegestaan tijdens het dieet?
Fruit is niet toegestaan in fase 1 en 2, doordat fruit veel suikers bevat. Vanaf fase 3 mag er tijdens het ontbijt weer een stukje fruit genomen worden.
Als ik geen honger heb, mag ik dan een maaltijd overslaan?
Voldoende eiwitten is essentieel voor het dieet. Laat nooit meer dan 4 uur tussen de maaltijden, en gebruik in fase 1 minimaal 5 eiwitrijke maaltijden per dag.
Mag je het proteïnedieet altijd volgen?
Nee, er zijn diverse medische redenen waarbij het niet verstandig is om het proteïnedieet te volgen. Raadpleeg de informatie op de website zorgvuldig en/of overleg met je huisarts, specialist of diëtist alvorens te starten met dit dieet. Zie ook onze disclaimer.
Mag ik het dieet volgen indien ik zwanger ben, of wil worden?
Tijdens een zwangerschap mag je absoluut geen dieet volgen. Bij dit dieet komen afvalstoffen vrij, welke zeer schadelijk kunnen zijn voor de foetus. Probeer met een gezonde en gevarieerde voeding de gewichtsstijging normaal te laten verlopen.
Kan ik het dieet volgen indien ik diabetespatiënt ben?
Als diabetespatiënt kun je het dieet niet volgen. Tijdens het dieet worden alle koolhydraten uit de voeding verwijderd, waardoor er een risico is op een hypo. Een diabetes-dieet bestaat uit gezonde voeding met spreiding van koolhydraten over de dag. Mocht u het proteïnedieet toch willen volgen, dan raden wij aan om dit eerst met de huisarts of een deskundige te bespreken.
Ik ruik uit mijn mond, wat kan ik doen?
Indien je minder dan 45 gram aan koolhydraten binnenkrijgt kan je lichaam in ketose raken. Je lichaam gaat in plaats van koolhydraten vetten verbranden. Hierdoor scheidt je lichaam ketonen uit die het lichaam via de urine en via de longen verlaten. Drink genoeg water en gebruik suikervrije kauwgom en mintjes.
Ik heb opeens kuitkrampen, wat moet ik doen?
Kuitkrampen zijn waarschijnlijk het gevolg van een licht kalium- of magnesiumgebrek. Eet voldoende tomaten, brocolli en kalium verrijkt zout (bv. LoSalt), dit kan helpen. Je kunt ook een supplement gebruiken om een eventueel mineralen tekort aan te vullen.
Wat zit er eigenlijk in die zakjes?
In de zakjes zit voornamelijk hoogwaardige zuivere eiwitpoeder, voornamelijk afkomstig vanuit melk en soja. Bij ieder product kun je klikken op de productinformatie waar je de gebruikte ingrediënten kunt bekijken.
Wat kost het dieet in totaal?
Dit is geheel afhankelijk van het gewenste doel en de benodigde tijd per fase. Gemiddeld kost het dieet in fase 1: 65-70 euro per week (op basis van 5 zakjes per dag). Tijdens het afbouwen wordt het dieet goedkoper doordat je minder zakjes gebruikt.
Moet je extra vitamines gebruiken?
Aan de proteïnezakjes is reeds een vitaminemix toegevoegd die per zakje ongeveer 15% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (a.d.h) vitaminen levert. Afhankelijk van de hoeveelheid groenten die je binnen krijgt kun je nog kiezen voor een vitamine supplement. Wij bevelen aan om nog een goede mulitvitamine te gebruiken, deze is verkrijgbaar in onze webshop.
Mag ik sporten tijdens het dieet?
Sporten is zeker toegestaan en bevordert de verbranding. Het kan zijn dat je wat minder energiek bent, dus luister goed naar je lichaam en voorkom te intensieve trainingen. Eventueel kun je na een training een extra eiwitshake gebruiken, dit onderhoudt de spieren en heeft geen invloed op de vetverbranding.
Is er begeleiding tijdens het Proday proteïne dieet?
Jazeker, wij hebben een online diëtist die met alle plezier jouw vragen beantwoord en eventueel een eetschema voor je kan opstellen.
Zijn er voorbeeld eetschema's beschikbaar?
Hoe plaats ik een bestelling?
Volg de onderstaande stappen om een bestelling te plaatsen.
Het plaatsen van artikelen in de winkelwagen:
Wanneer je een product wilt kopen, voeg je deze eerst toe aan de winkelwagen. Dit kan door op de knop 'In winkelwagen' te klikken. Het geselecteerde product wordt nu automatisch in de winkelwagen geplaatst. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Aan de bovenzijde van het scherm zie je het aantal artikelen in de winkelwagen. Ook kun je bovenin het menu op ieder moment op 'winkelwagen' drukken om een overzicht te zien van alle geplaatste artikelen. In het overzichtsscherm kun je de aantallen nog aanpassen.
Als je klaar bent met toevoegen van producten aan het winkelwagen, klik je op de knop 'Volgende' om af te rekenen of voer eerst een kortingscode in.
Inloggen met je account:
'Log in' met je gebruikersnaam en wachtwoord en de juiste gegevens worden direct ingevuld. Nieuwe klanten kunnen bestellen 'zonder registratie' of kunnen zich registreren door een e-mail en wachtwoord op te geven. Alle velden met een '*' zijn verplicht en noodzakelijk om de bestelling te kunnen versturen. Als alle gegevens correct worden weergegeven, klikt dan op ‘Volgende’.
Kies de betaalwijze:
Selecteer nu de gewenste betaalwijze, er zijn diverse mogelijkheden. Je kunt bij Proday op de volgende manieren betalen: iDeal, Bancontact, Creditcard, Achteraf betalen met Klarna, PayPal, Apple Pay, Belfius, KBC/CBC, Giropay en Sofort. Alle betaalmethodes zijn gratis m.u.v. PayPal (+ €1,00).
Bestelling voltooien:
Controleer tenslotte of alle gegevens correct zijn ingevuld. Eventueel is er nog ruimte voor een opmerking. Vink aan dat de 'Algemene Voorwaarden' akkoord en gelezen zijn, en bevestig de bestelling met de knop 'Bestelling voltooien'.
Wat zijn de voorwaarden voor het inleveren van kortingscodes?
Deze voorwaarden gelden voor alle Proday kortingscodes. Ook voor aangekochte kortingscodes gelden onze “Voorwaarden voor het inwisselen van actiecodes voor korting”.
Ik heb een klacht, wat kan ik doen?
Heb je een klacht? Erg vervelend als je een klacht hebt en wij zullen er alles aan doen om deze zo snel mogelijk naar tevredenheid op te lossen! Neem contact met ons op. Geef een zo duidelijk mogelijke omschrijving van de klacht en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Na ontvangst van jouw klacht ontvangt je een bevestiging. Binnen 3 dagen na ontvangst van jouw klacht zullen wij inhoudelijk op de klacht reageren. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan laten we het binnen deze drie dagen weten. Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (De Geschillencommissie). Tevens is het mogelijk om je klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (Onlinegeschillenbeslechting.).
Wat is de houdbaarheid van de producten?
Wij garanderen dat de shakes die je bestelt altijd een minimale houdbaarheid hebben van 2 maanden. Wanneer wij je shakes leveren die een kortere houdbaarheid hebben, kun je hiervoor ons mailen/bellen. Voor elk product dat een kortere houdbaarheid heeft dan 2 maanden sturen wij jou één nieuw artikel van hetzelfde product terug met een houdbaarheid van minimaal 2 maanden. Voor onze wafels, koekjes, cakejes, crackers en toast hanteren wij een minimale houdbaarheid van 4 weken. Klanten kunnen zich niet herroepen op onze houdbaarheidsregels wanneer Proday bij gekochte producten een houdbaarheidsdatum heeft/had vermeld op onze site.
Stuur de producten op naar:
Proday B.V.
T.A.V. Retouren Houdbaarheid
Marie Curieweg 1B
6045 GH Roermond
Nederland
E-mail: retouren@proday.nl
Vermeld bij je teruggestuurde pakket ook je naam, het bestelnummer, je adresgegevens, je e-mail adres en je telefoonnummer. Vermeld ook het bedrag aan verzendkosten en je bankrekeningnummer.
Ik wil mijn bestelling graag in een discrete verpakking ontvangen, kan dat?
Ja, onze producten worden in een neutrale bruine verpakking verzonden.
Wanneer kan ik mijn pakket verwachten?
Proday verzendt pakketten met DPD pakketdiensten en 98% van alle pakketten worden binnen 1 tot 2 dagen bezorgd! Nadat de bestelling is ontvangen, krijg je een track & trace code vanuit DPD toegezonden. Daarin staat een link naar de website waar je de bezorggegevens kunt wijzigen (tot een bepaald tijdstip). Als de chauffeur vertrokken is, kun je in veel gevallen real-time volgen waar de chauffeur zich bevindt. De chauffeur doet standaard één bezorgpoging. Ben je niet thuis? Dan probeert hij je pakket bij de buren of de dichtstbijzijnde Pickup ParcelShop te bezorgen, zodat je zo snel mogelijk in het bezit bent van je pakket. Wij zijn afhankelijk van de kwaliteit en snelheid van onze transporteur. Indien je niet tevreden bent over een aflevering dan horen wij dat graag.
Waar zijn ParcelShops in Nederland?
Er is altijd wel een ParcelShop bij jou in de buurt! Bekijk hier de ParcelShops in Nederland.
Waar zijn ParcelShops in België?
Er is altijd wel een ParcelShop bij jou in de buurt! Bekijk hier de ParcelShops in België.
Moet ik verzendkosten betalen?
Bestellingen met een waarde boven de € 50 versturen wij geheel GRATIS binnen Nederland, België en Luxemburg. De verzendkosten voor bestellingen kleiner dan € 50 bedragen €4,95 voor de optie "thuisbezorgd" en €3,95 indien het pakket wordt afgehaald bij een DPD ParcelShop.
Wat zijn de verzendkosten buiten Nederland en België?
Hieronder een overzicht van de meest voorkomende landen en de tarieven:
Voor Frankrijk verzenden wij gratis vanaf € 150.
Betaal ik meer verzendkosten in een afgelegen gebied?
Binnen Nederland geldt er een extra toeslag van €7,50 voor afgelegen gebieden. Deze komt bovenop de reguliere verzendkosten bij bestellingen kleiner dan €50. Bij bestellingen groter dan €50 betaal je alleen de toeslag. De toeslag geldt binnen Nederland voor de volgende postcodes: 1156, 8881-8897, 9161-9164 en 1791-1797.
Voor toeslag gebieden binnen de overige EU landen, verwijzen wij naar de website van DPD. De postcodes van de afgelegen gebieden per land kun je hier bekijken. De extra toeslagen per land zijn:
Heb ik garantie?
Voor alle Proday producten geldt de wettelijke garantie dat onze producten voldoen aan de opgegeven product specificaties. Deze wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wij werken volgens het HACCP systeem en worden periodiek door een extern bureau geaudit. Wij kopen enkel hoogwaardige producten, afkomstig van HACCP, IFS, BRC gecertificeerde fabrikanten en leveranciers.
Welke betalingsmethodes zijn er?
Je kunt bij Proday op de volgende manieren betalen: iDeal, Bancontact, Creditcard, Achteraf betalen met Klarna, PayPal, Apple Pay, Belfius, KBC/CBC, Giropay en Sofort. Alle betaalmethodes zijn gratis m.u.v. PayPal (+ €1,00).
Moet ik verzendkosten betalen?
Bestellingen met een waarde boven de € 50 versturen wij geheel GRATIS binnen Nederland, België en Luxemburg. De verzendkosten voor bestellingen kleiner dan € 50 bedragen €4,95 voor de optie "thuisbezorgd" en €3,95 indien het pakket wordt afgehaald bij een DPD ParcelShop.
Hoe werkt achteraf betalen met Klarna?
Achteraf betalen is beschikbaar voor klanten uit Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. Klanten uit Nederland en België hebben 30 dagen de tijd om de factuur te betalen nadat hun bestelling is verzonden. Voor klanten uit Frankrijk en Duitsland geldt een betaaltermijn van 14 dagen. Zodra de bestelling is verzonden ontvang je een factuur via Klarna. De daadwerkelijke betaling regel je met Klarna en hiervoor zijn diverse betaalmethodes beschikbaar en de Klarna app. Voor meer informatie kun je kijken op de Klarna website. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert Klarna een gegevenscontrole uit. Klarna hanteert hierbij een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacystatement. Mocht je verzoek tot achteraf betalen onverhoopt niet geautoriseerd worden, dan kun je altijd betalen via een andere betaalmethode.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Zolang een bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten, kan deze eenvoudig en kosteloos worden geannuleerd. Mail ons of neem telefonisch contact op. Een annulering wordt altijd per e-mail bevestigd en indien er reeds een betaling heeft plaatsgevonden, zal het volledige bedrag (inclusief eventuele verzendkosten) zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, worden teruggestort.
De bestelling voldoet niet aan mijn verwachtingen, wat kan ik doen?
Laat het ons binnen 14 dagen na de dag van ontvangst weten.
Wij vragen je om daarbij de volgende gegevens te vermelden:
Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt. Eventueel kun je gebruik maken van het standaard formulier "Modelformulier voor herroeping". Wij zullen de annulering binnen 72 uur per email bevestigen en dan heb je nog eens 14 dagen de tijd om de producten te retourneren.
De producten dienen, indien redelijkerwijs mogelijk, ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Wanneer een product gebruikt of beschadigd is, kunnen wij een waardevermindering doorberekenen. Voor het beoordelen van de meeste producten (met name voedingsproducten) is het niet nodig om de producten uit te pakken. Gebruikte of geopende producten zijn dan niet meer verkoopbaar, waardoor de waardevermindering 100% is.
Na ontvangst van de retourzending worden de producten binnen 72 uur beoordeeld op de originele staat van de productverpakking. Eventuele onvolkomenheden en/of beschadigingen worden binnen deze 72 uur per email gecommuniceerd.
Naar welk adres kan ik mijn pakket retourneren?
Proday B.V.
Marie Curieweg 1 Unit B
6045 GH Roermond
Nederland
Welke kosten worden er vergoed?
Indien er onvolkomenheden zijn aan het geleverde product dan nemen wij alle kosten voor onze rekening, de aankoopkosten van het product, eventuele verzendkosten en tevens de kosten voor de retourzending. In alle andere gevallen vergoeden wij de volledige aankoopkosten, inclusief eventuele verzendkosten, mits de producten in originele staat retour worden ontvangen. De kosten voor het retour sturen van het pakket zijn voor rekening van de klant.
Wanneer ontvang ik de terugbetaling?
Terugbetaling volgt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen een termijn van 14 dagen na ontbinding. Voor een goede afwikkeling is het van belang dat de producten binnen de termijn van 14 dagen, na ontvangst of na aanmelding retour, zijn teruggestuurd naar ons magazijn. Het verschuldigde bedrag storten wij terug op de bankrekening of creditcard waarvan wij de betaling ontvangen hebben.
Hoe zorgen jullie ervoor dat er echte productreviews op de website geplaatst worden?
Op onze webshop hebben wij de volgende maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat onze productreview echt zijn:
En hoe verzamelen jullie klantenreviews?
Je kunt alleen een klantenreview plaatsen als je echt iets hebt besteld bij ons!
Nadat je je bestelling hebt geplaatst, word je door Trusted Shops via e-mail uitgenodigd om een review achter te laten. Je kan ons op het gebied van levering, producten en klantenservice waarderen met 1 tot 5 sterren, en je kunt ook in je eigen woorden beschrijven wat je van de winkelervaring vond.
Beoordelingen hebben betrekking op ervaringen die niet ouder zijn dan 6 maanden. Het tijdstip dat de beoordeling afgegeven is bevindt zich tevens in deze periode. Aan de hand van het eenvoudige gemiddelde van de beoordelingscijfers van alle geverifieerde beoordelingen van de afgelopen 12 maanden wordt vervolgens een totaalscore berekend. In reacties delen klanten hun ervaringen in hun eigen woorden.
Trusted Shops biedt geen voordelen, speciale voorwaarden, kortingen of andere prikkels voor het afgeven van een positieve beoordeling of het terugnemen van een negatieve beoordeling. Alle beoordelingen – zowel positieve als negatieve – worden gepubliceerd.
Op de website van Trusted Shops kun je de maatregelen ter verificatie van beoordelingen teruglezen op de volgende pagina:
Maatregelen ter verificatie van beoordelingen en feedback
Waarom kan ik vertrouwen op beoordelingen geplaatst bij Trusted Shops?
Bij Trusted Shops kunnen alleen echte ervaringen naar aanleiding van een aankoop worden beoordeeld. Een team van interne experts bij Trusted Shops zorgen ervoor dat de beoordelingen betrouwbaar zijn. Wil je hier meer van weten dan kun je op de website van trusted shops meer informatie vinden. Reviews bij Trusted Shops